RAGNARÖK ONLINE Site officiel : www.ragnarokeurope.com

Jump to content

Sign Quest Hilfe

5 replies to this topic

#1 bankangestellte(3)

Poring

• Members
  • Pip
  • 10 posts

Posted 25 September 2014 - 02:43 PM

Hi,
ich bin grade dabei mit meiner Arc Bishop die Sign Quest zu machen.
Nach mehreren kleineren Stolpersteinen wie zB das man die nur auf engl machen kann,
ist mir ein missgeschick passiert.
Ich habe mich in Part 6 bei Serin wahrscheinlich irgendwie verklickt
und nun sind die ganzen Quest Items weg.

Muss ich jetzt im Ernst die Quest noch mal von vorn beginnen?

Brauche drigend Hilfe
eine AB in not

#2 Oughlyn

Marin

• Members
  • PipPipPipPip
  • 606 posts
  • LocationScaraba Hole

Posted 26 September 2014 - 07:24 PM

Hast du schon etwas gefunden?
Falls nein, kann ich dir nur etwas von einer nicht erlaubten Seite und etwas abgeändert hier rein kopieren:

"1. If you chose Pleasant-Featured Lady, Serin, go find her and pass her the Symbol of the Nine Realms. She'll send you directly to her room.
2. In the room listen to her reasons for using the Symbol of the Nine Realms. With some doubt, you must "Stop her." When prompted with a dialog box (there are three), choose the 1st option ("But why...?"), then the first option again (note that there are no other options for the first two dialog boxes), then when it gives you two options, choose the 2nd option ("No, you have to be stopped"). WARNING: When it prompts you with the third dialog box with two options, if you choose the first option ("Alright, I'll let you go.") then you will automatically fail the quest. If done correctly, She will then summon 1 Dark Illusion to attack you. There is a 10 minute time limit on this battle. Every time you are kicked from the room due to a loss or a time out, there is a chance that you will fail the quest.
3. Once you beat the Dark Illusion, Serin will reappear. She'll tell you she's happy that she met you and she'll give up her dream and live peacefully in Niflheim. Later on she'll send you back to the Witch's room.
4. If you fail, the rest of the quest NPCs will no longer talk to you. Return to Metz in Prontera to receive: OBB & 500k EXP"

Ob das allerdings stimmt, kann ich Dir nicht sagen. Ich kann dir die Seite leider auch nicht verlinken, da ich keine Werbung für P-Server usw. mache.
Ich hoffe es hilft dennoch.

Ansonsten ist da noch die iRO Version (iRO ist oftmals/manchmal nicht identisch mit unseren Quests):

"Part 6a: Kirkena the Witch

1. If you chose the Witch, Kirkena, go find her in her room through the headstone near the stairs on the second floor.
She'll ask for the Symbol of the Nine Realms and explain the reasons she needs it. If you got Serin's Gold Ring earlier, she'll take it but will return it later and you can store the ring in kafra now (before that you couldn't store it). After that she'll give you 1 Witch's Tonic and 5 Witch's Medal.
  • With 5 Witch's Medal, you can bring 4 more partners in your party to assist you in defeating the quest monsters later on. You need to talk to the Witch to enter Serin's room before others can follow. In order for the others to help you fight, they will need to talk to the same gravestone that you do in order to get into the witch's room. They will need to have the seal on them. Do not let the extra partners lose any of the Witch's Medal, they will need to be returned.
Kirkena found the location of Serin. Once you're ready, Kirkena will send you to a copy of nif_fild02 with many monsters on it: Ghouls, Succubus, Wraiths, Injustices, Evil Druids, and Ancient Mummies, which do not give EXP or drop anything. You must fight your way past them to get to the portal on the other side. Enter it, and you'll be in Serin's room. If you have people helping you, they'll be sent to Serin and must talk to her to get to where you are.
2. You'll find Serin at the Unknown Area. Talk to her and chose "Stop her."
3. Serin will summon monsters to attack you. Try not to stand near her when you talk to her.
You'll need to defeat these monsters: 4. Once you beat the monsters, Serin will reappear. She'll tell you she's happy that she met you and she'll give up her dream and live peacefully in Nifflheim. Later on she'll send you back to the Witch's room. There is a 10 minute time limit on this battle. Every time you are kicked from the room due to a loss or a time out, there is a chance that you will fail the quest.
5. If you fail, the Nifflheim NPCs will no longer talk to you.

Part 6b: Serin the Pleasant-Featured Lady

1. If you chose Pleasant-Featured Lady, Serin, go find Serin and she explains that the witch is going to summon Dark Lord which will devastate the world, instead, to pass her the Symbol of the Nine Realms to stop the witch. She'll send you directly to her room.
2. In the room listen to her reasons for using the Symbol of the Nine Realms. Serin has tricked you and she was the one who wanted to summon Dark Lord and so you must "Stop her". After talking to her, Dark Lord will appear. Talk to him and 1 Dark Illusion is summoned to attack you. There is a 10 minute time limit on this battle. Every time you are kicked from the room due to a loss or a time out, there is a chance that you will fail the quest.
3. Once you beat the Dark Illusion, Serin will reappear. She'll tell you she's happy that she met you and she'll give up her dream and live peacefully in Nifflheim. Later on she'll send you back to the Witch's room."

Quelle: http://irowiki.org/wiki/Sign_Quest

Edit: Aber hier gibt es sicher noch Leute die diese Quest in- und auswendig kennen und hier etwas vernünftiges von sich geben können, was dir auch wirklich weiterhilft.

#3 fmE662tQ

Poring

• Members
  • Pip
  • 12 posts

Posted 27 August 2015 - 09:13 PM

Ich klinke mich hier einfach mal mit ein...

und zwar habe ich the sign bei Engel Howard reparieren lassen, bin damit dann anschließend zu Metz nach Prontera.
Der bedankt sich vielmals dafür, dass sein Traum wahr geworden ist... allerdings hat der mir das Sobbing Starlight nicht zurückgegeben, zumindest ist es nicht im Inventar.
Gehe ich jetzt zu Hel, kann ich im Dialog zwar anwählen, dass sie das Sobbing Starlight bekommen soll, allerdings passiert dann nichts weiter.
Muss das Sobbing Starlight im Inventar vorhanden sein, damit die Quest abgeschlossen werden kann?
Falls ja,hätte ich jetzt ein kleines Problem Posted Image

#4 fmE662tQ

Poring

• Members
  • Pip
  • 12 posts

Posted 02 September 2015 - 05:25 PM

Hallo,

wollte nur kurz Rückmeldung geben,dass es wegen dem fehlenden Sobbing Starlight nicht funktioniert hatte.
Hab die Quest jetzt abgeschlossen.

Danke an den Support fürs Hinzufügen des fehlenden Questitems

#5 Schippi

Poring

• Members
  • Pip
  • 1 posts

Posted 17 July 2017 - 07:35 PM

Hi
ich habe ein Problem ich bin am sign quest habe alle vor quest erfolgreich abgeschlossen, bin im quest selbst bei dem Part Alberta habe die Übersetzung bekommen Items für Geffen hab ich auch nun steh ich in Geffen an dem Baumstumpf aber es öffnet sich kein fersten wo ich weiter zur Valkyrie gewarpt werden sollte es kommt zwar eine blase aber öffnet sich kein popup, ich weis echt nich was ich falsch mache laufe drüber wie in ro-help geschrieben wurde aber nichts weiß vielleicht irgend wer bitte rat??

#6 GM Serish

Game Master

• Game Masters
  • 4591 posts
  • LocationRune Midgard

Posted 18 July 2017 - 06:30 PM

Bitte was? :)

Wenn ein NPC nicht reagiert ist das erste was man probieren sollte, die Sprache beim Universal Translator NPC auf englisch umzustellen. Das hilft meistens.

Aber gib mir mal deinen Charnamen, dann kann ich nachsehen woran es liegen könnte.
Posted Image

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users